måndag, januari 25, 2010

Solsken, öde pister och Ipod

Tro det eller ej men egentligen borde jag sova nu trots att klockan bara är 00:10. Men nu är det så att jag har fått jobb som skidlärare och ska infinna mig vid dalstationen 09:30 imorrn bitti för att vara med på en introkurs. Senare på kvällen blir jag bjuden (tror jag) på bio av Prime som företaget heter, så det är bara att hoppas på att rullen inte är dubbad till tyska. Det blir imorrn det.
Idag har jag på egen hand varit ute och irrat runt i delar av systemet man av någon anledning inte är i så ofta. Alla andra i korridoren var nämligen ute och festade kvällen innan vilken min förkylning inte ville, därav soloexpeditionen. Det var inte jätte bra förhållanden men jag hade kul, fick bli lite bättre kompis med nya laggen också som fungerar riktigt jäkla bra i pisten för att vara så feta. Kolla på bilderna här under, man kan verkligen inte förmedla hur oerhört stort allt är med bild/ film men det blir bra bilder i alla fall.


Detta är inte från idag, igår tror jag däremot. Engstlensee - liften heter den ungefär.



På begäran av herr Almroth lägger jag även upp bilder på parken! Big Jumpet ovan.


Och här är parken i sin helhet. Lägg märke till att pistmaskinen bara har vänt längst ner så pisten slutar bara helt tvärt och man får då därifrån. Skrattretande är rätta ordet!



Nu kommer dagens bilder från Titlis.









Toblerone land.



Avslutar med en bild på ny skidorna, de är ett par 4frn CRJ har måtten 130-118-128 tip och tail rocker med "traditionellt" spann och midja. Bindningarna är mina för i år nya Look PX15 race bindnig men dom hade satt på mina skidor när jag kom hit. Gryyymt nöjd med denna uppsättning!


Jag har en del andra bilder från idag som ska upp med men det får bli senare.


3 kommentarer:

  1. Gu vad kul med jobb fredrik :D hoppas det går bra! avis på skidåkningen du verkar ha där nere! :P lycka till med jobbet!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet fredde!! :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade