onsdag, januari 27, 2010

Meeeer skidor!

Jag tog och köpte ett till par skidor idag, bra att ha när man gillar att åka skidor liksom. Dessa är dock nästan hälften så breda som fatskisen jag köpte förra veckan. Pistskidor är det för att vara tydlig. Jag behöver dem som skidlärare och de kan vara bra att låna ut till just dig om det skulle behövas någon gång då det är hyrbindning på dem, dessutom kostade de nästan ingenting. Men nog om dem. Det snöade i nästan ett dygn igår så jag trodde att det skulle vara mega mycket puder som jag skulle gå miste om idag då jag hade forstatt introkurs till skidlärarjobbet. Men det hade inte snöat så mycket på höjd så jag slapp gå miste om en grym skiddag, ganska säker på att jag hade det bättre än mina polare på förmiddagen.
Efter introkursen som slutade vid 13-tiden bytte jag skidor och hookade upp med de andra. Vi körde ett åk som kallas "Grünewald". Ett ganska långt åk som slutar någon kilometer från byn vid en tågstation. Så man tar tåget tillbaka gratis. Riktigt fint var det i början med snö till knäna ungefär, rätt bra på en sydvägg det (tror jag).
Imorgon blir det snösko-hike med Prime på eftermiddagen/ kvällen, ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade