söndag, januari 10, 2010

Down day.

Idag var det down day (när det är för taskiga förhållanden för att det ska vara värt att ge sig ut). Först blev det till att komma ur dagen-efter-segheten sedan häng i allrummet. Efter det tog jag ipoden och knallade runt lite på byn och kikade lite. Jag hittade en kul spot att åka på mitt i stan också, det var som ett dubbel drop där det sista dropet är ett litet road gap till perfekt landning. Förhoppningsvis kommer det komma upp lite tuffa bilder på det senare under säsongen.
När jag kom hem gick jag och sökte jobb som skidlärare på den lilla skidskolan här (det finns en som är 10ggr större också). Han bossen lät rätt intresserad men ville veta mer om mig så jag fick med mig lite färskt kaffe i magen och ett papper att fylla i som han ska få på måndag. Sedan är det bara att hoppas!
Sedan var det promenad, film och nu ligger jag här och skriver.
Det har snöat lite nu på eftermiddagen och kvällen här nere i dalen så imorrn blir det till att hänga på låset ifall det har snöat mer på höjd. Pray for pow!
Som sagt är det för trög uppkoppling här för bilder, men så fort jag får tag i snabbare internet kommer det en fet bild update!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade