söndag, januari 31, 2010

Pow pow!

Det har snöat flera dagar i rad så idag var det tidig morgon som gällde Bellevue. Eftersom den översta liften har varit stängd i en och en halv dag var det garanterat bra åkning från den. Så vi såg till att vara först upp i den, det var till och med så att det var tomt i stolarna bakom oss så det var ingen större stress om att få spåra först.
Mycket riktigt var det sinnessjuka mängder snö, var det inte tillräckligt brant körde man fast och där det var tillräckligt brant fick jag mitt livs hittils bästa åk. Snön fullkomligen yrde runt om en när man åkte, faceshot efter faceshot. Fantastisk känsla när snön sprutar upp från benen, upp över hela kroppen och rakt i nyllet! Åkningen var med andra ord riktigt våldsamt bra idag och snön var aldrig under knäna, inte ens där det var uppåkt.

Just nu är det klar himmel och månen lyser på bergen som omger dalen, men det har snöat större delen av dagen idag. Så det kommer nog inte att finnas så mycket att klaga på imorgon heller, speciellt med tanke på att det finns en hel del som låg orört i eftermiddags. Som grädde på moset så kommer det rapporter om att det kommer att snöa mer under veckan.

En tom Jochstock Express, bortsett från mig, Petter och Even då förstås.


Pepp!


Var bara tvungen att fota Evens snöiga nuna, all snö kom dit helt utan vurpor.


Grünenwald.


Det nerlagda hotellet vid tågstationen.


Tågstationen vid botten av Grünenwald.

Slutligen vill jag önska Josefin lycka till i Australien, hoppas att det kommer att bli en sjuuukt epic resa! Jag ser fram emot att följa din blogg. GLHF!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade