fredag, januari 08, 2010

Mer åkning!

Idag har jag åkt med dels Belluvue- gänget (vi som bor på hotell bellevue) och sedan med några från lodgen, bland dem hittade jag en Östersundare som givetvis var en trevlig prick. Hittade även idag några åk med midjedjupt vitt fluff, tummenupp! Senare när de var nöjd fortsatte jag att irra runt i systemet på egen hand och letade efter en skapligt flack back utan större lycka, det verkar som att det går att komma upp i över 100 km/h i samtliga backar här. Jag klagar inte men anledningen till att jag ville ha en någorlunda flack backe var att jag ville lära mig skärande svängar fast baklänges med nya laggen som är mycket längre, bredare, hårdare och helt bakmonterade. Dem har med andra ord samtliga egenskaper man INTE vill ha i en skida om man ska köra switch. Men jag SKA lära mig!
Idag var det även klart väder så jag såg för första gången hur byn ser ut med alla bergen som backdrop! Fint värre var det!

2 kommentarer:

Bloggintresserade