onsdag, januari 13, 2010

Första bilderna!


Nu har jag insett att det faktiskt går att ladda upp bilder med från hem hotellet, det är bara det att det tar stört lång tid, dessa bilder tog nästan en hel dag att få upp så nu måste ni kommentera och säga att dem är jättefina och helt felfria.
Det är fem bilder från varje dag som gått förutom igår och idag som kommer senare.

Vi börjar med resedagen (tis 5/1):


Det här är en del av innehållet i mitt sammanlagt 60kg tunga bagage fördelat på en väska och världens största skidbag.


Taget vid inflygningen till Zürich.



Det gamla tåget som tog mig från Luzern till Engelberg, träinredning och totalt igenimmade fönster från start, bra.


Det var en del riktigt branta stigningar sista biten, jämför fönsterlisten med trädstammarna utanför så fattar ni.


Det var total dimma i dalen tills jag kom upp till själva Engelberg som var ändstationen där det lättade en aning och jag insåg hur det hade sett ut bakom dimman, helt jävla magiskt!


Der Zug ins Engelberg.

Nu blir det från första skiddagen följande onsdag:


Taget från den roterande kabinen på väg upp till Titlis.


Kunde inte vara nöjdare!


Tror att detta är slutet av de tre Sürsli (?) åken.


Vet inte vad stället heter men det var kul att åka där.


Detta är Free Radicals gänget som har lite photo session, rätt hårt kört av dem som vanligt av spåren att döma. Om ni kollar in Johan Johanssons blogg på freeride.se så finns det en blid på Sverre mitt i en stor backflip som är tagen där och då.

Nu är det torsdag:


Yours truly.


De jag åkte med frös och stack hem, själv hade jag domnat bort så jag fortsatte och irrade runt utan att riktigt fatta nåt några timmar men det var kul det med.


Das ist vårat Skiraum som vi bummare får ha för oss själva med kodlås och allt, helt lysande.


Här är då vårat rum och undertecknads säng och tillhörigheter.


Har faktiskt inte klagat på utsikten alls än så länge.

Mitt livs dimmigaste fredag:


Detta var exakt vad man såg i en lift, man kunde endast skymta stolen framför och man såg inte människorna i pisten sju meter under.


Där har ni locket.


Den tidigare visade tvåsitsaren.


Denna bild är från transporten ner till byn igen, INTE perfect conditions. Ser ni käppen?



Nu blir det bara tre bilder från lördagen:


Åkte inga skidor så jag gick en sväng på byn. Ovan: Okay Shop, nästan enbart hårdvaror - inga kläder.


Eden Bar - en av anledningarna till att det inte blev någon skidåkning.


Gick och letade takdropp utan större lycka.

Av någon anledning gick det inte att ladda upp mer bilder än så här så det blir bara en från i söndags:


Det ser ut att finnas en heeel del lekplatser i ett åk som heter mellan Sürsli, nästa dump då jävlar blir det åka av!


Jag ska se till att det blir bilder oftare hädanefter så länge jag hinner med.

4 kommentarer:

  1. MEN CLEANT!! även att du har en "övrigt"-punkt på din pack lista haha!
    fan vad epic! avundas dig sååå mycket just nu..
    och den där bilden med engelberg skylten, sweet photo.
    kommer över en sväng imorgon!

    SvaraRadera
  2. Du ser ut att ha det sjukt bra fredrik!
    Om jag inte hade haft thailand att se fram emot så hade jag varit sjuukt avundsjuk... :)

    SvaraRadera
  3. riktigt fina bilder fredrik!! är ju hur vackert som helst där uppe! njut lite extra åt mig! :)

    SvaraRadera
  4. fy fan fredde! det är ju grymt det där! och jobb verkar ju lösa sig också! fan vad gött! hare!

    SvaraRadera

Bloggintresserade