onsdag, januari 04, 2012

 Och där var uppehållet över! Sedan sist har det varit i stort sett full huggning. Jag var hem till Sverige en vecka över jul och träffade familj och en del vänner, vilket var riktigt riktigt trevligt. Tack för biljetterna mor och far! Sedan åkte jag ner igen lagom till nyår och efter nyår har det nog varit antingen middagsbjudning eller nåt annat galej. Så ikväll är jag tråkig stannar jag hemma, festligheterna i byn till trots.
Men nu är jag igång med dagliga uppdateringar igen i alla fall och ikväll kommer det till och med ett andra inlägg om en par timmar.  

 Jul i Jämtland är tamejfan svårslaget.

Nyår i Engelberg är tamejfan lika svårslaget. Kim, Gustav, Martin, Stina och Emilia.

Vissa (inklusive jag) tycker att det är lite segt med matblider men nu snackar vi trerätters nyårs middag så jag kör ändå. Tomatröra på toast - mammas recept (grymma grejer)

Hasselbackspotatis med fläskfilé i god sås och gröna bönor.  

Kladdkaka.

Gårdagens Sushikväll, helt episkt gott.



Hur. Mycket. Som. Helst.



 

1 kommentar:

  1. Ni skiter pengar och lägger det på fesk! Tvivlar ju på att någon drog upp det där ur kraftverksdammen. För färskt! Göteborg visar sig annars från sin bästa sida. 30 m/s och älvsborgsbron är stängd. Jag säsongar i skolan och har precis lagt några sköna svängar i en tom skolkorridor.
    Krama varandra från mig!

    SvaraRadera

Bloggintresserade