onsdag, april 06, 2011

Efter att ha legat inne med soffproffsen och varit förkyld i fyra dagar, under vilka jag tror att jag slog personligt rekord i sängliggande, lyckades nämligen logga in sexton timmar natten mellan söndag och måndag, men det gjorde susen. Så idag vågade jag leta mig upp på berget efter det längsta uppehållet sedan december. 
Däruppe var det snöigt, blåsigt och kopiöst med flatljus, men när man kom ner i skogen blev det göttigare. Där lade vi första spåren mitt på dan i ett åk som folk under högsäsong annars hetsar till så fort liftarna öppnar. Föret var riktigt fint, pjäxdjupt på sina håll och förvånansvärt kall snö med tanke på de varmare temperaturerna som rådde i de nedre delarna av systemet. 
Dock pallade jag inte med mer än ett åk på grund av fökylningen, med det var i alla fall ett grymt april-åk.
Knäppte några bilder gjorde jag också, med kompaktkameran.

Patrik

 Peño, Jonas och Martin i slutet av åket.

 En av gondolerna går precis bredvid detta hus som enligt säkra källor tillhör självaste Mr Governator, Arnold Schwarzenegger. 

Skapliga stockar han byggt av, men är man så stark är det väl lugnt antar jag.

Imorgon kommer jag nog inte orka åka skidor och jag vägrar sitta inne, så den gyllene medelvägen får bli att agera skidfotograf. Ska bli kul att ta med storkameran upp på berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade