lördag, september 26, 2009

Chill fredag


Idag fick det bli en fortsättning på gårdagens turist ambitioner som avbröts när vi (jag och Matte) hamnade på tjurfäktningen.  Så vi har åkt klart den cabbade sigtseeing bussen och efter att ha åkt den kan jag utan att tveka säga att det inte finns ett enda hus i Barcelona som ser tråkigt ut genom en svensks ögon. Det verkar som att det är lika viktigt att ett hus är vackert och coolt som att det inte rasar ihop när man tar på det, alla sticker ut på nåt sätt.
Efter bussturen stack vi ner på stranden och stekte och badade i några timmar tills vi gick hem och käkade middag.
Efter middan stack vi till en Absinthbar vid namn Masella Bar som troligen är barcas första bar. Den har varit i drift sedan 1820 talet och bland andra Hemingway och Dali brukade hänga där. Jag ljuger inte när jag säger att dom inte har rört vissa av flaskorna längs väggarna där på hundra år eller städat för den delen. Att det hängde dammråttor i taket säger allt!


 Sprickor i fasaden?


 Turist sevärdhet.


 Kakel takel, *taket

 Reklamkillen

 Awesome telemast.

Cool grej i vid en hamn, skulle se ut som vågor tydligen.

 
 Surfs up! för dom...

Medelhav på linsen.

 
 Matte med så kallad slickad bäver frilla.

 Absinth baren. Partykameran har vart i farten så bilderna är inte så jättegrymma, men men.

 
 Gamla spritflarror längs hela väggarna.

 "Ruttet på ett fint sätt" sammanfattade Matte efteråt. (där är dom JÄTTEgamla flaskorna jag nämnde längst upp)

Grym stämning, äkta på nåt vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade